Afrikba kszl a Trabant
A csdeljrs alatt ll zwickaui autgyr legjabb terve arrl szl, hogy - ha tallnak hozz beruhzkat - akkor Afrikban fogjk gyrtani a legends kttem sivatagi vltozatt. A Sddeutsche Zeitung rteslse szerint, ha lesz hozz pnz, akkor egy dl-afrikai gyrban kt v mlva grdlhetne le a futszalagrl a npaut. A zwickaui szmtsok abbl indulnak ki, hogy az emberek tlagosan nem sokkal tbb mint ktvi fizetsket hajlandak autra ldozni. Tekintettel az afrikai jvedelmi viszonyokra, ez azt jelenten, hogy az aut nem kerlhetne tbbe 3.000 eurnl, vagyis nagyjbl 740.000 forintnl. Zwickauban gy gondoljk, hogy a Trabant alapjban kivlan megfelel az afrikai kvetelmnyeknek: egyszer, lghtses, kttem motor hajtja, alacsony a fogyasztsa, s knnyen javthat. Az Eurpa keleti felben megszokott karosszria azonban megvltozna: a formatervezsben patins nev Dessau kpzmvszeti fiskolja egy dl-afrikai testvr-intzmnnyel kzsen tervezn meg a kisaut j klsejt. A mncheni lap szerint ez lenne az els eset, hogy afrikaiak ltal, afrikaiak szmra gyrtanak autt. Ha a terv megvalsulna, akkor Afrika egyttal biztonsgosabb helly vlhatna. Manapsg az emberek tbbsge csak taxikkal s buszokkal kzlekedhet, a sofrk viszont letveszlyesen szguldoznak. Kenyban pldul az autk szmhoz viszonytva a vilgon a legmagasabbak kz tartozik a kzlekedsi balesetek hallos ldozatainak szma. Sajt autjukban az afrikaiak jobban vigyzhatnnak magukra. Mr csak azrt is, mert a Trabant ottani vltozata, az AfriCar legfljebb 80-nal brna robogni. Nagy krds, hogy ennek a tervnek szebb jvje van-e, mint a korbbiaknak. Az NDK autipar sszeomlsa ta mr tbbszr elterjedtek ilyen hrek. zbegisztn s Egyiptom kerlt szba, de a korbbi sajtrteslsek sohasem kerltek t a sznes hrek kzl a gazdasgi rovatokba. |