Trabant trstesztje!

Trabant frontlis trsteszt 52,8 km/h-val!
Az itt lertak nem hamis adatok vagy manipult kpek eredmnyei! A TV Rheinland vgezte trsteszt 1991-ben, ahol egy Trabantot is sszetrtek. A Prof. Danner ltal vezetett kutatcsoport legnagyobb megdbbensre a Trabant teljestette a legszigorbb normkat is, amik egy ilyen irny tkzsnl elrhetok. Szmos autt (lsd tblzat) utastott gy maga mg. Karosszrija csak 42cm-t nyomdott ssze, s szinte teljes egszben egyben maradt az utasflke. Ami mg ennl is meglepbb volt, hogy a padllemez teljes mrtkben srlsmentes volt az tkzst kveten! Sot a Trabant kt ajtajt is gond nlkl lehetett nyitni.
Az eredmny meglep oka, hogy a duroplaszt elemeknek amibl a Trabant karosszria elemei kszltek hagyomnyos fmelemekkel szemben ktszer akkora szilrdsgak az aut oldaln, a tetnl pedig a lemezhez kpest 3,7 szer olyan szilrdak!
Termszetesen a Trabant relative j szereplse nem valszn, hogy clzatos fejleszts eredmnye! Oldaltkzsnl pedig vlheten igen csak rosszul szerepelne.
De taln mg ez sem semmi! :-)
Tpus |
cm |
Sebessg km/h |
Forrs |
Trabant |
42 |

|
52,8 |
Auto 10.01.91 |
Peugeot 806 |
66 |

|
55,0 |
AMSport 15/97 |
Renault Twingo |
69 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
Daihatsu Cuore |
74 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
Fait Cinqecento |
74 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
VW Passat |
82 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
Opel Sintra |
82 |

|
55,0 |
AMSport 15/97 |
Opel Vectra |
84 |

|
50,0 |
ADAC Mo 7/90 |
Hyundai Accent |
85 |

|
50,0 |
ADAC Mo 7/95 |
Kia Sephia |
85 |

|
55,0 |
ADAC Mo 7/95 |
Ford Siera |
87 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
Peugeot 405 |
88 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
Audi 80 |
93 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
Daewoo Nexia |
93 |

|
55,0 |
Auto Bild 7/95 |
Nissan Patrol |
106 |

|
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
Itt nhyn kp a trstesztben szuereplõ tbbi autrl! (Azt hiszem magukrt beszlnek!)
 Daihatsu Coure
|
 Ford Escort
|
 Honda Civic
|
 Mazda 323
|
 Mitshubishi Colt
|
 Nissan Patrol
|
 Fiat Seicento
|
 Fiat Tipo
|
 Renault Twingo
| |