A VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau gpjrmpalettja
1949 jra beindul a szemlygpkocsi gyrts az egykori Audi-Werk Zwickau gyrban. Gyrtott modellek az IFA F8 s az IFA F9. 1953 az IFA F9 gyrtsnak kezdete az Automobilwerk Eisenach gyregysben. 1955 ttervezsen esik t a «P 70»-es, Duroplast karosszriaelemekbl ptik. 1958-ban a VEB Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerke Horch bemutatja a «P 240»-est. 1958 az az v, amikor egyeslnek az autgyrak a VEB Sachsenring Automobilwerk Zwickau nven. j Trabant tpust adnak ki, tpusjellse a «P 50». Duroplasztkarosszria aclalvzon. 1962-tl 600 cm3 motorral, 1964-tl teljesen j karosszria. Emelkedik az ves gyrts-kapacits, tbb mint 100.000 darabra. 1978-ban grdl le a Zwickau-i gyrtsorrl a 1,5 milliomodik Trabant.
|
1949 »IFA F 8«, Cabrio kthengeres-kttem motor 690 cm3, 20 LE 3500 1/min-nl, 85 km/h, 3 sebessgfokozat kormnyvlt, szabadonfut. |
 |
|
 |
1950 »IFA F 8«, Kistranszporter, technikai adatok teljesen megegyeznek a Cabrio-jval, 350 kg hasznos tmeg, raktr 2 m2, ktszrnyas raktrajt, 32 literes .a.tartly, Gumikpenyek: 5.25-16. |
|
1951 »IFA F 8«, Kombi, llthat magassg ls, mint minden F 8-as tpus jrmnl, itt is prseltfbl kszl a karosszria. Cabriolet, Coup, Luxus aclkarosszrival. |
 |
|
 |
1950 »IFA F 9«, Limousine 900 cm3-es 3 hengeres kttem motor, 28 LE 3600 1/min-nl, 100 km/h. 1954-tl 3800 1/min, 30 LE, 110 km/h, elskerk-hajts. |
|
1952 »IFA F 9«, Cabriolet, technikai adatok teljesen megegyeznek a Limousine-val, letekerhet oldalablak, vszontet, ktajts fmkarosszris. A motor az els tengelyek eltt helyezkedik el. |
 |
|
 |
1953 »IFA F 9«, Cabrio- Limousine vszontetvel, 1955-ig botvlt, utna kormnyvlt, 4 sebessgfokozat, Gumikpenyek: 5.00-16, Sly: 920 kg |
|
1953 »IFA F 9«, Kombi, azonos technikai adatokkal, 4 lses, dnthet els lsekkel, hromajts, nagy s mlyenfekv rakodtr. Hasznos tmeg: 440 kg, vgsebessg 90 km/h. |
 |
|
 |
1955 »AWZ P 70« Kthengeres-kttem 684 cm3-es orrtmotor, 22 LE 3500 1/min-nl, 90 km/h, Motor s hajtm egysg az els tengely eltt keresztben, 3 fokozat vlt. |
|
1956 »Sachsenring P 240« Hathengeres-ngytem 2407 cm3-es motor, 80 LE 4250 1/min-nl, 140 km/h, htskerk meghajts, aclkarosszria, Sly: 1525 kg |
 |
|
 |
1957 »AWZ P 70« Coup, ktlses (s kt kiegszt lses). Kapcsolhat szabadonfut, Duroplaszt karosszria, 12 V Dyna-indtberendezs (?), tengelytv 2380 mm, Gumikpeny mrete: 5.00-16. |
|
1957 »AWZ P 70« Kombi, ngylses, az els lsek billenthetek, csomagtr 1,5 m3, raktr 2 m2, hromajts, Hasznos tmeg: 320 kg, botvlt, keverkkens 1:25 arnyban. |
 |
|
 |
1958 »Trabant P 50« 500 cm3-es kttem-kthengres motorral, 18 LE, 90 km/h. 1960 »P 50/2«, 20 LE, 95 km/h, 1963 »P 60« 594 cm3, 23 LE 3900 1/min-nl, 100 km/h. |
|
1960 »Trabant 500« Kombi, hromajts, elskerk-meghajts, motor-hajtm egysg els tengelyek eltt keresztben, 4 fokozat sebessgvlt, kapcsolhat szabadonfut, Gumikpeny: 5.20-13, vgsebessg: 90 km/h. |
 |
|
 |
1964 »Trabant 601« Limousine 594 cm3-es kthengeres-kttem motorral, 23 LE 3900 1/min-nl, 95 km/h. 1969-tl 26 LE 4200 1/min-nl, 105 km/h |
|
1965 »Trabant 601 Universal«, mint minden Trabant Duroplasztkarosszris acl alvzon, Kombi, sajt tmeg 660 kg, Hasznos tmeg 380 kg, fogyasztsa: 9 l/100 km. |
 | |